3 Mart 2021 Çarşamba

BEN DE NİŞANTAŞI ÇOCUUYUM

 


En sonunda nur topu gibi elit bir sakatlığım oldu. ”Tenisçi dirseği” Valla tenis maçı izlemişliğim, hatta ve hatta taa ortaokulda spor odasından derse malzeme getirirken tenis raketini elime almışlığım bile vardır ama raketle bir topa vurmuşluğum olsun yoktur.


Peki, bu elit hastalığımı neye borçluyum? İşte fotoğrafını görmüş olduğunuz hırkayı örmeye. Artık ben de Burhan Altıntop gibi “bende Nişantaşı çocuuyum” diye gezsem yeri. O da panik atak hastası olduğunu iddia ederek sosyetik olduğuna ikna etmeye çalışıyordu milleti.

Yaz tatili dönüşü bronzlaşıp gelen sınıf arkadaşına amele yanığını tenini gösterip” ben de bronzlaştım işte” diye pazarlamaya çalışan fukara çocuğu gibi hissediyorum kendimi.

Nasıl oldu bu iş derseniz, şöyle oldu efendim. Malum korona süreci hepimizi evlere hapsetti. Kitap oku, film-dizi izle bir yere kadar. Bir de boş boş bir şeyler izlerken insanın ağzı boş durmuyor. Zaten tek bir şey yaparken benim dikkatim de dağılır. Örgü film kombini süper bir ikili benim için. Bir de bu sene ki süper keşfim sesli kitaplar oldu. Zaten basılı kitaptan dijitale geçmiştim. Sesli kitap tam süper oldu. Bir yandan dinlerken dünyanın örgüsünü ördüm. Rus klasikleri, batı klasikleri, modern yazarlardan onlarca kitap dinledim. Süper film ve diziler izledim. Bir yandan da örgü ördüm.  Çok başarılı kitap seslendirmesi yapan isimler var. Akın Altan, Zeynep Aşkın, Burak Aşkın, Gölge, Tuğba Özçakır gibi seslendirmenler birçok kitabı seslendirmişler. Bazısı amatörce yaparken bazıları ise oldukça profesyonel.

Benim için o kadar verimli oluyor ki anlatamam.

Tabi sadece hırka ile kalmadı benim örgü sevdam. Amigurumiler, kazaklar, şapkalar, boyunluklar, atkılar ardı sıra geldiler. Eski kotlardan çanta bile yaptım.

Bir çok diğer bağımlılık gibi önü alınamıyor tabi benim bağımlılığım da. Kafamda projeler uçuşuyor bir yandan elimdeki işi bitirmeye çalışırken.

Buraya kadar her şey iyi ve güzeldi ama sosyetik hastalığım maalesef bu saadetli günlerime ket vurdu. Şimdi bir örgü yumağı 100 gr. Bir hırka 6-7 yumaktan örülüyor. Başlarken 50-100 gr olan örgü git gide ağırlaşıp yarım kiloyu geçiyor. Yarım kiloluk bir dambılla 3 saat antrenman yaptığınızı düşünün. İşte benim örgüler galiba bu etkiyi yaptılar ki sakatlandım.

En sonunda tüm şişlerimi tığlarımı topladım yünlerimi kaldırıldım. Dantelleri kordelaları sutaşlarını dağıttım. Ve benim o güzel günlerimin sonu geldi.

Maalesef uzunca bir süre örgü öremeyeceğim gibi görünüyor.

Amaan bahar da geldi zaten. Normalleşme adımları başladı. Aşılar da yapıyor. İnşallah tez zamanda normal hayat rutinlerimize dönebiliriz. Biraz hava alalım değil mi ya?

Fotoğraflar da benim bu kış yaptığım sanat eserlerim… JJJ










44 yorum:

  1. Takip et butonu hemen sol tarafta benim üstte 3 çizgi olan yere basınca açılıyor.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok güzeller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim :))

      Sil
  3. Selam elinize sağlık. Çok güzel. Bende tenisçi dirseği durumu oldu. Bilgisayara çok girmekten. Fizik tedaviye gittim. Oraya ses dalgaları gönderdiler. İki dakika sürüyor çok acıttı. Bel seansta kurtuldum. Birde dizlik gibi kola bir şey verdiler onu taktım. Size de geçmiş olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merrhaba... Teşekkür ederim.Maalesef bilgisayar da bir çok sakatlıklara sebep oluyor. Size de geçmiş olsun :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun.Bende öyle bir hırka nedeniyle omuz kaslarımı mahvedip,6 ay kendime gelememiştim. Neyseki geçti:) Şimdi dikkatli yapıyorum el işlerini.Çünkü bazen başına oturdumu kalkmak bilmiyorum:)
    Çok şık olmuş , emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ay size de geçmiş olsun.Ah ah benim de üç saat kesintisiz örgü ördüğüm olmuştur. Özellikle bir şey izlerken kendimi kaptırıyorum farkında olmuyorum.
      Beğenmenize sevindim :))

      Sil
  5. Ama vur deyince öldürmüşsünüz :))) Geçmiş olsun, bu sefer kelimenin tam hakkını vererek: elinize dirseğinize sağlık dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha aynen öyle oldu. Vurdum gol oldu :)) Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Annem de örgüden oldu yıllar önce:) geçmiş olsun ama bi sürü güzel şey örmüşsün en azından elinde eserlerin var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kış bereketli geçti bu anlamda:))

      Sil
  7. hastalık olmasaymış iyiymiş çok güzeller.geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ya olmayaydı iyiydi :)) Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun umarım kısa sürede geçirirsiniz. Bende 3-4 senedir örmüyordum, korona yüzünden başladım ama daha bir hafta kadar oldu. Hem özlemişim hem de oyalanacak şey çıktı diye her şeyi bırakıp örüyorum ama benim de omuzum ağrımaya başladı kendimi zorlayıp bırakıyorum yoksa omzumda bir sakatlık çıkacak. Ben sadece bebek yeleği/hırkası örüyorum, sizin yaptıklarınızı çok beğendim, çok güzeller elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bayılıyorum örgüye. Korona da bahanem oldu benim de. Aman aman kendinize dikkat edin. Ben başta ciddiye almadım ilerledi şimdi.
      Teşekkür ederim,beğenmenize sevindim :))

      Sil
  9. Öncelikle geçmiş olsun.Bir müddet bu işlere ara vermek sıkıntınızı hafifletecektir.Bende de bilekte var hasar çok kullanımdan kaynaklı.Bir iki şey yapsam hemen ağrır, bırakınca geçer.

    Sonracığma örgülerinize bayıldım, elinize emeğinize sağlık.Kullanacaklar sağlıklı günlerde giysinler.Çekik gözlü hanımkız da çok cicili olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Maalesef mecburen ara verdim.
      Ah o çekik gözlü hanım kızdan yirmiden fazla ördüm ama hiç biri elimde kalmadı. Gören kendine hediye etti:)) En son sadece kendim için ördüm. İsteyene "harç bitti, yapı paydos" diyorum artık :))

      Sil
  10. çok çok geçmiş olsun
    fotoğraflar harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim :))

      Sil
  11. Geçmiş olsun.
    Maşaallah Sübhanallah demeyi de unutmayalım.
    Her biri ayrı güzel olmuş. Rabbim sağlıklı günlerde giymeyi nasip etsin.
    Bende annemden ip ve şiş aldım, aylar evvel. Daha elime almadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ay sağolasın... Belkide nazar mı değdi acaba yoksa:))
      Örgü mevsimi biraz kaçmış sanki ama olsun. Çok güzel coton ipler var,yazlık. Onlarla örebilirsin:))

      Sil
  12. Çok güzel. Ben de özeniyorum ama ilmek bile atamıyorum. Özellikle hani gözlemlere dayalı atkılar oluyor çok hoş, mesela işte yılın kaç ayı 20 derece ise onu kırmızı renkle örüyorlar. 15 dereceyi mavi vs. Bu tarz kendime özgü bir gözlem bulup atkı örmeyi çok istiyorum. Çok geçmiş olsun 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa duymamıştım. Gözleme dayalı atkı fikri güzelmiş.
      Youtube'da çok güzel videolar var. Onlardan öğrenebilirsin. Hiç zor değil.Tığ ile zincir çekmeye başarırsan arkası gelir.Şiş ile düz örgü ve haroşo da çok kolay. Harika bir deneyim olur.

      Sil
  13. Nasıl güzel nasıl güzel şeyler yapmışsınız... Emeğinize sağlık... Bu hastalık yorulmaya kolu yormaya gelmiyor diye biliyorum. Belki nasipse seneye kışa az az kolunuzu acıtmayacak şekilde tekrar başlarsınız. Dediğiniz gibi bahar geliyor o yüzden ara vermek en iyisi bu işlere... Ama insana da çok iyi geliyor bu tarz hobiler. Bir şeyler izlerken bir şeyler dinlerken insanı oyalıyor, sonuçta oluşturduğunuz şey sizi çok mutlu ediyor :) Belki kolları yormayacak başka güzel hobiler edinirsiniz bu zamanda...
    Çok geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir hobi her anlamda çok iyi geliyor. Biz modern insanlar üretip bir ürün meydana getirmenin zevkini bilmiyoruz. İşlerimiz sanal veya üretim aşamalarının bir bölümünü kapsadığı için ele gelen bir şey üretmenin hazzını tam alamıyoruz. Aslında çok tatmin edici bir şey.
      Hımm var aslında aklımda bir şeyler. Yeni bir hobiye başlayacağım yakında :))

      Sil
  14. oooo maşallah maşallah blogda yokken güzel şeyler dapmışsın bi de ama geçmiş olsuun bu havalı sıkıntı için hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deepcan. Kış güzel geçtiydi ama sonu böyle oldu. Tenisçi olamadım ama dirseği oldum :))

      Sil
  15. hepsi çok güzel, emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizin de gören gözlerinize sağlık:))

      Sil
  16. hastalık için üzüldüm ama bence değmiş çünkü hepsi birbirinden harika olmuş. Hele cep kenarındaki kediciğe bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kediciği ben de severek kullanıyorum :)) Hastalığı da idare edeceğiz artık :)

      Sil
  17. Deep'in yazdığı kadar keyifli bir yazı gerçekten:-)) Bu sosyetik hastalığı ilk defa duydum. Yaptıklarınıza (örgülere) bakınca bir an "değmiş ama bu elit rahatsızlığa" diyesim geldi ama DEMİYORUM:-) Keyifli akşamlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demediğiniz için sağolun:)) Örgüleri üretmek de keyifliydi. Sosyetik hastalığı daha önce duymuştum ama şimdi kendisiyle de tanıştık:))

      Sil
  18. Öncelikle geçmiş olsun. Dikkat etmek gerekiyor. Yaptığınız el işleri harika, ben de amigurumi örüyorum sadece. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dikkat ediyorum artık el mecbur:)) Evet eserlerinizi gördüm,harikalar.Ellerinize sağlık :))

      Sil
  19. El işi yapmak, mutfakta devamlı bir şeylerle uğraşmak, telefonu elden zor bırakmak, tablet, okuduğun kitabın ağırlığı vs. derken evden çıkmadığımız şu son bir yılda eller, kollar fena hırpalandı. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Haklısınız pandemi döneminin ceremesini eller kollar çekti. Umarım en kısa zamanda normale dönülür:))

      Sil
  20. Ellerinize sağlık hepsi harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim:))

      Sil
  21. Öncelikle geçmiş olsun umarım bir an önce örgütlere geri dönersiniz çünkü hepsi çok güzel olmuş emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Uzun bir zaman örgü zor gibi görünüyor. Aklımda yeni hobiler var :)) Ama tabi eninde sonunda bir gün o örgülere başlanacak:))

      Sil
  22. Teşekkür ederim. Sevindim beğenmenize:))

    YanıtlaSil