30 Nisan 2019 Salı

BAHAR DÖNGÜSÜ

BAHAR DÖNGÜSÜ

Cıv cıv cıv.. cıgır cıgır cıgır cıgırrt…

Uykunun arasında tanıdık bir ses. Sabah olmuş mu?

Alarm çalmadı ama daha.

Yeniden Cıv cıv cıv… cıgır cıgır cıgır cıgırrt…

Gözlerim yarı aralık elim saate uzanıyor. Alarmın çalmasına daha yarım saat var.

Cıv cıv cıv… cıgır cıgır cıgır cıgırrt…

 Ah bu çıngıraklı ses çok tanıdık… Bu sefer kalkıp heyecanla pencereyi açıyorum.

Evet, ortalık bayağı aydınlanmış. Elektrik telinde bir kırlangıç. Gelmiş… Gelmiş… Onlar gelmiş.

Temel mi yoksa Fadime mi acaba? Genelde ikisi beraber konardı tellere ama bu sefer biri var. Bir  kaç gün gözlüyorum. Evet, iyice emin oluyorum bu Temel ya da Fadime değil. Onların kuyruğu daha uzundu.

***

Temel ile Fadime benim iki  senelik komşularım kırlangıç ailesi.

Geçen sene penceremin önünde uzun uzun keşif gezileri yaptıktan sonra yan balkonun altına yuva yapmaya karar verdiler. Oldukça bozuldum aslında. Benim penceremde yuva yapsınlar diye ne heyecanla beklemiştim hâlbuki. Ne yani beni güvenli bulmadınız mı? Alacağınız olsun…

Ne alacakları olabilir ki? … Alsınlar diye umarak  penceremin önüne bol bol ekmek kırığı ufaladım ama sanırım onlar daha doğal beslenmeyi tercih ettiler. Tabi taze bitki tohumları, örtü böcek varken ekmek kırığı yiyip ekmek kafalı mı olsunlar.

Bunlar emek emek yuvalarını yaparken ben de isimlerini koydum. Temel İle Fadime…

Bir süre sonra yuva bitti. Fadime ortalıkta pek dolaşmaz oldu. Tabi sebebi anlaşıldı. Yuvada henüz görünmeyen yavruların sesleri geliyordu artık. Cılız birkaç ses. Cıvk cıvk cıvk…

Sonra bir sabah üç tane sonuna kadar açık, üç kırmızı gaga. Bir Fadime Bir Temel sefer yapıp açık gagaları kapatmaya çalışıyor ama nafile. Sesler git gide daha da kuvvetlendi, yükseldi.

Eh bu haylazlara da isim koymak lazım. Ne olsun, ne olsun? Ne olsun? … Hıdırellez geldi. Hah tamam... Hızır İlyas bu da İdris olsun…

İsimleri de tamam kerataların. Bu çığırtkan yavrular sabah alarmım oldu artık. Onların çığlıklarına gözlerimi açmaya başladım. Kısa sürede o kadar büyüdüler ki artık zavallı Temel ile Fadime yuvaya sığamıyordu. Nerdeyse anne babaları kadar olmalarına rağmen Hızır İlyas İdris gagaları sonuna kadar açık feryat figan yiyecek bekliyorlardı. Anne babaları uzaktayken sesleri fazla çıkmıyordu ama Temel ile Fadime  pike yapmaya başlayınca bunlar son ses koroya başlıyordu. Bunlar haftalarca, anne babasının emekli aylıklarını ellerinden alıp tüm gün evde yatan hayırsız evlatlar gibi Temel ile Fadime’nin getirdiklerini yediler.

Sonra bir gün aa o da ne. Üç kafadar anne babalarıyla beraber elektrik tellerinde dizilmişler. Pek uzağa gidemiyorlardı tabi ki de. Git  gide uçuş mesafesi uzadı. Artık sabah çıkıp akşam gelmeye başladı bizim kırlangıç ailesi.

Havalar serinlemeye başlayınca, beni de onların endişesi sardı. Uzanabilsem yuvalarına, üstlerine battaniye örtüp yanlarından sıkıştıracağım…

En sonunda sanırım aile meclisi göç kararı aldı ki, ortada görünmez oldular. Epey bir pencerelerde onların çığlıklarını bekledim. Sonunda tamamen gittiklerine kanaat getirdim. Kış boyunca komşularımın mahzun boş yuvasına bakıp  sık sık onları hatırladım. Nihayet bahar geldi…

İşte bir sabah yeniden o ses cıv cıv cıv… cıgır cıgır cıgır cıgırrt…

Ama Temel ile Fadime  yok. Sadece bir yavruları gelmiş. Artık yuvayı ona mı hibe ettiler yoksa Temel ile  Fadime’den miras mı kaldı bilmiyorum. Diğerleri yoklar bu sene. Acaba bu hangisi Hızır ‘mı İdris ‘mi İlyas ‘mı? En iyisi  Hızır olsun ya…

Heyecanla Hızır’ın yanında bir gelinle penceremin kenarına konmasını bekliyorum…

Çeyiz bohçası hazırlamaya başlasam mı ki?

Kayınvalide olacağım kolay mı?   J J J




56 yorum:

  1. Sabah saat 5 gibi benimkilerde otmeye basliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski evimizde komşumuzun bir horozu vardı.Tam sabah namazı vakti girerken ötmeye başlardı.Hele de yazın camlar genelde açık oluyor.Komşulardan epey bir şikayet olmuştu :)) Sizin kuşlarda o hesap :))

      Sil
  2. Benim de balkonumda iki yumurta vardı geçen yaz. büyüyüp gittiler.. balkonu kirlettiler diye kızarken özlüyorum bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Hızır'ı görünce yazlık komşum geri dönmüş gibi sevindim :)) Dediğiniz gibi insan özlüyor :)

      Sil
  3. Ne tatlı anlattınız bizim burada varsa yoksa karga kuzgun sesi akşam vakti de karatavuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Güzel ülkemin kuşları da pek güzeller :))

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Kırlangıç ailem pek güzeldi ,anlatması da güzel oldu haliyle:)

      Sil
  5. Doğal yaşam gibisi var mı? Keşke insanlarda doğal kalabilseler. Çok teşekkürler bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
  6. Eski kayın valideler gibi olmayınız. Yeni nesil kayın valide olursunuz inşallah Camgüzeli Hanım.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel anlatmışsınız. Bereket getirsin hanenize, mahallenize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim...Kırlangıç Hızır geldi.İnşallah Ramazan ayıyla birlikte Hz Hızır'da bereketiyle gelir hanemize mahallemize :)

      Sil
  8. Ya bazen çıldırtıyorlar ama cıv cıv pırt zırt :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh haklısınız da naparsınız sevince katlanılıyor yinede :)

      Sil
  9. yakında torunlarınızın da haberlerini alırız umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hadi inşallah.Bizim Hızır tembel çıktı yalnız.Hala bir gelin adayı yok,yalnız takılıyo.İş güç bulcam derdi de yok ki.Ev de hazır üstelik :)

      Sil
  10. Ne tatlıymış hiç yakından görmemiştim kırlangıç buralarda yok:( isimleri de çok tatlı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok tatlılar.Sırf karizma 😊 Evet ya isimleri gibi uğur ve bereket getirirler inşallah 😇😊

      Sil
  11. bizim de tavanda cik cik ötüyoladi,sanmıyosam yuva yapmışlar,yavruların sesi gelyodu,kovmaya kıyamadık..😊 yanlız kuşları kzıdırmaya da gelmiyo,kızdıkları zaman pencereleri kirletmeye başlıyolar..yani havadan *oklarını fırlatmaya başlıyolar,burası çok sıkıntılı ama napçaz işte kıyamıyoz..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha...silahlar hazır.Bulaşmaya gelmez bunlara.Ama dediğiniz gibi insan kıyamıyor yine de :)

      Sil
  12. Annemin balkondaki asmasına kumru yuva yapmıştı. Çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet... kumrular da çok güzelleer, hele de o sabah ötüşleri 😊😇

      Sil
  13. ha ha haaa ölme emiiiiii yaaaa sen hep böle şeysiler yaaaz komikli yaz ha haaaaa :) neşe kaynağıııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeter ki sen iste deep can. Komikli şeysiler yazmayı ben de seviyom zati :))

      Sil
  14. Burada kırlangıç görmedim ancak serçeler sabah 5.30 da yatak odamın penceresinde konsere başlıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya o kara kızların konseri de pek şenlikli oluyor :))

      Sil
  15. Oralardaymış gibi hissettik :)) Camgüzelim hadi gel bendeki Eski Ramazanlar mimini al :)) Ben yine mimledim evet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avcıcığım şu ay bi geçse de yeni bir mim de buluşsak olur mu ?

      Sil
  16. Hahaha cıgırt cıgırt.... Ne mutlu kuş sesleriyle uyayanana. Bohçanın nakışı benden, ben de hala olayım Hızır efendiye :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay gel gel ne iyi olur.Bohça işi geçti halloldu ama patiklere yardım edersin.😄 Hızır Efendinin üç yavrusu var şimdi.Babaannelik zor 😉😂😇

      Sil
  17. Kuşlar bereket getirmek istedikleri yerlerin yakınına yuva kurarlar der babam:) Bizim de ďüzenli yuva kuran güvercin sülalemiz var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel...Ben de kedi ve kuşlarını uğuruna inanırım 😊

      Sil
  18. ay bak sen okuyon mu calimero'yuuu. mutlaka okuuuu, hatta bütün yazılarını okuuu, aile hikayeleriniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayende keşfettim deep.Eski yazılarını da okurum 😉😁

      Sil
  19. Merhaba . Sizi takip ettim , destek için sizi de sayfama beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.Tanıştığımıza sevindim :)

      Sil
  20. Ne tatlilar. Bazen çok gürültü yapabiliyorlar ama yine de seviliyorlar🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay eveet,çok şamatacılar...Sevilmeseler hiç çekilmezler :))

      Sil
  21. BİLGİLENDİRME İÇİN TEŞEKKÜRLER, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh kurban bayramı yaklaştı gerçi ama ,sizin de Ramazan Bayramınız kutlu olsun ...

      Sil
    2. OLSUN GEÇ OLSUN DA GÜÇ OLMASIN.:)

      Sil
  22. Baharın en güzel yanıda bu kış cıvıltılarının insana huzur vermesi

    YanıtlaSil
  23. Yeni yazı var mı diye uğradım, yokmuş ama bir de kontrol yapayım bazen yeni yazılar akışıma düşmüyor....sevgilerimi bırakayım bari.
    Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiin...Aramana sevindim Müjde Abla.Uzun zamandır tembellik ediyordum ben de :))

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. İyiyim iyiyim sağolasın deepcan.Sıcaklarda tembellik yapmak keyifli geldi. Kafa izni verdim kendime :))

      Sil
  25. çok güzel, ama bir o kadar da dokunaklı bir anlatım.. büyük ihtimal o gelen, geçen sene o yuvada gözlerini açan Hızır , İlyas, yada İdris ten biri.. çok hoşuma gitti gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Hızır olduğunu tahmin ediyorum, demeyeyim de umuyorum :)

      Sil
  26. Kuş sesleriyle uyanmak güzel oluyor. Ben de alarm çalmadan kuş sesleriyle uyanıyorum bu sene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel.Büyük şans kuş sesleriyle uyanmak :)

      Sil
  27. Kırlangıçlara verdiğiniz isim çok hoşuma gitti,gülümsedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir görseniz, kendileri de isimleri gibi güzeller :))

      Sil
  28. Çok güzel bir anlatım, kuşlar bende doğallığı andırıyor nedense, göğe yakının evde doğmasından güzel ne olabilir? Çok özel olmalısınız onlar için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet üstelik kırlangıçlar yere konmayan kuşlardanmış.Bana komşu olmaları büyük şans benim için:)

      Sil