13 Mart 2019 Çarşamba

BİR GÜN CADDEDE RASTLADIM SİZE...

BİR GÜN CADDEDE RASTLADIM SİZE...

Bir gün caddede yürürken tanıdık bir yüze denk geldim. Hızla giderken de başımla selam verip geçtim. Karşıdakinin ifadesi gayet donuktu. Tavrını garipsedim ama bir yandan da kim olduğunu çıkarmaya çalışıyorum. Evet, yüz çok tanıdık ama acaba kimdi? İsmi neydi? Hiçbir çağrışım yapmıyor. Uzun bir süre kim olduğunu çıkarmaya çalıştım ve sonunda ışık yandı.
                Evet, bu hanımefendi ile hiç tanışmıyorduk, hiç karşılaşmamıştık ama yüzü çok tanıdıktı. Sosyal medya hesaplarımdan birinde ki bir gurup üyelerinden biriydi. Özel fotolarını o kadar çok paylaşıyordu ki beynim tanıdık olarak kodlamış ama hafızam onu hatırlamamıştı.
                Sosyal medyanın yararlı olduğu konusuna sonuna kadar katılıyorum. Bilgi alışverişi ve deneyimlerin paylaşılması için etkili bir mecra. Özellikle sevdiğin arkadaşlarından akrabalarından haberdar olmak seneler önceki arkadaşlarınla bu mecralarda karşılaşmak son derece güzel... Ve bu paylaşımların kişiye özel kilitli hesaplarında yapmak, sevdikleri ile takiplimsek, sevincine ve mutluluğuna ortak etmek, ana tanıklık eden fotoğraflarını bir albüm gibi düzenlemek gayet doğal.

***

Yalnız hiç tanımadığım kimselerin açık hesaplarında özellikle evlerinden özel hayatlarından paylaştıkları fotoğraflar bana sanki pencerede oturmuş, karşı evlerin pencerelerinden içeriyi gözetliyormuşum gibi rahatsızlık hissettiriyor. Ya da özel hayatına dair paylaşım yapanları okuyunca durakta beklerken yan tarafta konuşulanları gizlice dinliyormuşum gibi hissediyorum.
                Evet, özel sosyal medya hesaplarıma herkesi eklemiyorum ama ilgi alanımda ki gurup üyelerinden bazıları arasında böyleleri muhakkak oluyor. Eminim bunları çokta üzerinde düşünmeden yapıyorlar. Ama özel hayatlarının, evlerinin, eşlerinin, çocuklarının, sofralarının, misafirlerinin böyle sere serpe sergilenmesi ne kadar normal?
                Bilmiyorum bunu yadırgayan sadece ben miyim? Ya da artık normal olan bu mu oldu? Normal hayatımızda ayıp karşıladığımız şeyler sosyal mecralarda neden normal karşılanır ki?

      
       

23 yorum:

  1. Maalesef hayatının her anını paylaşmak moda oldu

    YanıtlaSil
  2. Bu büyük bir sorun aslında. Son yazımda bahsettiğim çöküntünün hem nedeni hem de eseri bu durum. Maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve anlamlı şeyler için kullanılmayan her gelişme tam tersi bir işlev görüyor...

      Sil
  3. Ciddi anlamda bir seyir yeri adeta... bir türlü alışamadım.. arkadaşlarım çok iyi fotoğraflar çektiğimi, belki bir iş teklifi gelebileceğini ama neden kendi kimliğimi kullanmadığımı soruyor ısrarla. Deşifre olmak, bilinmek, tanınmak vs gibi beklentilerim yok ki bu mecradan.. anlayamıyorum bir türlü, gerçekten ünlü olmak istersen gider ajanslara kaydolursun, tiyatro vs gibi eğitimler alırsın, iş istersen gider başvuruda bulunursun. Ama bir ekranda kendini (bazen insan olmaktan çıkarcasına) göstermek HALA tuhaf geliyor.
    :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bir beceriniz var ve bu becerinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz bir mecra sosyal medya.Anonim kalmak sizin seçiminiz ve saygı duyulmalı.Ama hiç bir üretimi,becerisi olmadığı halde ünlülere özenip onlar gibi özelini kamuya açan insanlara anlam veremiyorum 😕

      Sil
  4. ben de yadırgıyorum..ama sanki azaldı bu aralar..bence yavaş yavaş bu konuda da bir bilinç oluşuyor zamanla...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zamanla bir kullanım kültürü oluşuyor,bu da sevindirici bir gelişme 😊

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Hayırdır,neye alıştın deep? 😞😞

      Sil
    2. sosyal medyadaki bu durumlaraaa anlattığıın :)

      Sil
    3. Hah ha ha alışmasan napcan.Mecburen alışıyon işte 😁

      Sil
  6. O kadar güzel özetlemişsiniz ki birbirini sosyal medyada takip eden , fotoğraflarını beğenen insanlar gerçek hayatta birbirlerini görseler selam dahi vermiyorlar tanımadığın bir insan ile sosyal medya üzerinden neden takipleşirsin ki yadırganacak bir durum , maalesef durum bu ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yüzlerce sanal arkadaş sahibi yalnız insanlar...

      Sil
  7. Herseyin dengesini bulmak lazim. Biz blog yazarlari icin yararli oluyor ama özel hayata bir sinir cizmek gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte problem o sınırı çizememek zaten Derya'cığım.Özel hayatından başka bir üretimi(!) olmayan kimselere sözüm.Yoksa ürettiklerini paylaşmak için sosyal medya çok kullanışlı bir mecra :)

      Sil
  8. Hayatını paylaşmayınca insanlar depresyona giriyor ama :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ya haklısın...Napsınlar yani demi? El mecbur :)))

      Sil
  9. Valla sanırım 'ünlü' hissediyorlar kendilerini.
    Benim de var öyle arkadaşlarım, iyi insanlar belli...yani zararsız, kendi halinde iyi, güzel insanlar ama sürekli 7/24 canlı yayın, BBG gibi, bence kendilerini ünlü hissediyorlar yani kendilerini bir Kim Kardashian filan gibi ünlü hissedip mutlu oluyorlar...iyi bir şey değil çünkü zamanla bu kişiler megalomani ya da narsizme geçebilirler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi insanlar olduğuna şüphe yok zaten Müjde Abla.Sosyal medya kullanımı tam oturmadı daha.Bir süre sonra orada da davranış ve görgü kuralları gelişecektir.

      Sil
  10. Serum yerken onun fotosunu atmış biri. Düşün artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah daha neler neler...Zamanla bu tarz davranışlar ortadan kalkar diye umuyorum :)

      Sil
  11. Sanal ve yapay bir dünya oluşturuluyor ,kullanıcılar tarafından...

    YanıtlaSil