22 Mart 2019 Cuma

BACILARA BAHAR GELDİ ...


BACILARA BAHAR GELDİ...

Bahar geldi, her yer şenlendi. Ağaçları süsleyen çiçeklere parkları süsleyen çocuklar eşlik ediyor. Bir canlılık ve güler yüzlülük geldi her şeye ve herkese, ne güzel 

Ama bu güzel havalar bizde bacılar arası yeni bir krize yol açtı. Ne krizi mi?

Alışveriş krizi… Malum kış bitiyor, kışlıklar kalkmasa da baharlıklar ortaya çıkıyor. Hadi yeni bir şeyler bakalım dedik. Dediysek de mağazalara alışverişe gitmek değil, vitrin camlarını seyredip internetten alışveriş sitelerinde gezinmek. Yeni sezon dedin mi fiyatlar uçuyor tabi.

Daha yeni modellere bakarken bizim bacılar arasında burun kıvırmalar, iğneli imalar baş gösterdi. Ne güzel aralarında anlaşmanın yolunu buldular mutabakat sağladılar diye sevinirken yeni bir konu ile beraber nur topu gibi yeni bir sorunumuz oldu.

Yine her kafadan bir ses çıkmaya başladı. İlk önce yine Entel Bacı atladı ortaya. Efendim; kadınlar  milyar dolarlık moda endüstrisinin dayattığı kalıplara uymaya mecbur hissediyorlarmış kendilerini. Uluslararası moda endüstrisi  Hollywood filmlerinin de yardımıyla markaların ürettiği kıyafetleri  bir haz nesnesine ve statü göstergesine dönüştürerek ederinin onlarca katı fiyata satıyormuş. Moda kendime yakışanı giymektir” diyen kadınlar bile bu baskıyı yaşıyorlarmış vs. vs.

Tabi yine Kezban Bacı atıldı. Aa bu ne be… Altı üstü baharlık kıyafet bakıyoruz burada yine başladın bıd bıd. Uzun zamandır kafamız rahattı sen konuşmazken. İşine bak sen, biz kıyafet bakıyoruz diye lafı Entel ’in ağzına tıkadı.

Sonra da tarz konusu mesele oldu.

Dantel ayy bacım ben şöyle kaliteli uzun zaman giyecek bir şeyler bakalım derim. Hani şöyle kaliteli  bir kumaştan iyi dikişli sofistike bir şeyler olsun. Daha derken Entel kesti sözünü ”tabi tabi şirkete CEO olunca giyersin onları. Yıllık ikramiyenle alacağın rezidansta akşam iki, gündüz işyerinde üç kez üst baş değiştirmen gerekecek ya “diye dalga geçince küskün gözlerle bakıp iç çekti.

Domestik; spor veya casual  bir şeylere baksak, fazla ütü istemese rahat kullanılsa. İş yaparken falan rahat olsa. Kullanışlı ve hesaplı olan kıyafetlere bakalım derim ben dedi.

Bu sefer de Kezban burun kıvırdı. “Sen şimdi gider nerede basit ucuz şeyler var onları alırsın. Şöyle biraz şıkırtılı renkli iç açıcı şeyler bakalım, hem bahar da geldi " diye tutturdu.

Eh uzun uzun fikir alışverişleri (!) neticesinde bir şeyler beğendiler de, fiyatlara bakınca sus pus kaldılar.

O zaman Dantel bir teklifle ortaya çıktı. “Malzemeleri alalım ben kendim yapayım”. Reklamlarda ki ”Aynısını ben evde yaparım diyen” teyze gibi olmasında “diye iğnelemelerine Dantel “beğenmezseniz giymezsiniz” diye kontratak yaptı.

Kışın yaptığı örgülerden gelen kredisiyle Dantel ’in teklifi kabul edildi.

Tabi malzeme alışverişi de bir başka âlemdi. Kezban nerde pullu payetli, tüylü püsküllü malzemeler, ben buradayım diye bağıran renkli kumaşlar varsa onlara gitti. Elindekileri bir Dantel Bir Domestik alıp yerine geri koydu.

En sonunda güç bela modellere karar verildi. Uygun fiyatlı  basıc kıyafetler alındı. Dantel Bacı tığları, şişleri, rengârenk yünleri ortaya döktü. Uzun uğraşlar neticesinde basıc modeller farklı teknikte el işleri ile bambaşka görünümlere büründü.

Ve final… Yapılanların bir kısmını sizlerle de paylaşıyoruz efendim. Umarım beğenirsiniz 


 

Not:Kimdir bu bacılar?  derseniz ,buraya bakbilirsiniz J J J

J J J


25 yorum:

  1. Aman alışverişi demeyin ne alıcam be giyicem ne efil efil nerde ne var derken daha yaz gelmeden yorgun düştük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aha ha ...Evet ya.Alışveriş yorucu.Böyle stayling yapan yardımcılarımız olsa.Alışverişi yapsa ,hazırlayıp getirse.Hazırcacık giysek.Ne güzel olur değil mi ? :))

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, hepsi çok güzel ama kolyeye ayrı bayıldım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolye benim içinde süpriz oldu.Başta tam olarak nasıl olacağı planlı değildi.Adım adım ortaya çıktı.Sonucu sevdim ben de :))

      Sil
  3. ben de diyorum bu bacılar ne iş ..çok güldüm...alemsiniz vallahi...elinize emeğinize sağlık harika olmuşlar bayıldım ben sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sağolasın.Evet ya bacılar yorucu aslında ama napcan can yoldaşı işte :))

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Baharın geldiği belli olsun demi ? :))

      Sil
  5. ha haaaaa işteee en sevdiğiiim biricikleer olmuş olmuş hepsisiiii çok güzel olmuuuuş hepsine neşeli baharlar olsuuuun bacılarııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın deep.Kezban bacının etkisi biraz daha fazla oldu model seçiminde ama olsun o kadar.Baharda göze batmaz heralde :)))

      Sil
  6. Ay çok güzel olmuş.Kolyelere ben de bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yurdagül.Bu takı tasarımı işine biraz ağırlık vereyim diyorum :))

      Sil
  7. Oooo! Şahane olmuşlar, elinize, kolunuza sağlık bacılar. :)
    Bahar geldi ama ben artık yaşım gereği sanırım alışveriş filan tık yok:)))e hayat pahalı malum, apt. bahçesindeki kedişlere de mama yetiştirince, eskiler püskülerle idare ediyorum. Yalnız epeydir almamıştım bu bahar yüzüme nemlendirici ile elime el kremi aldım, tezgahtar hanım eşantiyon eau de colongne verdi bayıldım kokusuna işte o kadar:))
    Sevgilerimi bıraktım canısı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman bu fiyatlarla alışveriş yapmak için banka soymak lazım Müjde Abla(Biraz abarttım galiba) .Ben de bacılarla el birliği yapayım dedim :)) Kozmetik yerine de doğal bakım ürünleri :))

      Sil
  8. sson yazıma bi bak amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe gördüm deep can :)) Bacılar sana minnettar :))

      Sil
  9. Çok güzeller..... 😍😍😍

    YanıtlaSil
  10. Bu Bacılar maceradan maceraya koşar bence 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirleriyle didişmeyi bıraksalar koşacaklar da ... :)

      Sil
  11. Benim elim daha dolaplara gitmedi. Üseniyorum cok 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En zor mevsim geçişleri,yenileri çıkarmak zorunda kalıyorsun ,eskileri kaldıramıyorsun .Tam bir kargaşa :))

      Sil
  12. İyi ki, var bu bacılar. Yoksa ne çileler çekerdi adem tayfası. Allah onları başımızdan eksik etmesin.

    YanıtlaSil