22 Şubat 2019 Cuma

HAYALLER GERÇEK OLSA


HANGİSİNİ TERCİH EDERSİN ?


Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğin olmasını mı yoksa su altında nefes alabilmeyi mi? Neden?

Hımm… Deniz üstünde uçmak desem :) Denizi yüksek bir yerden seyretmeyi severim. Denizi olan şehirler ben de penceresi olan oda hissi veriyor. Hani pencereyi açarsın da mis gibi hava ciğerlerinize dolar ya aynen öyle. Deniz altının görüntüsü de  muhteşem. Yeryüzü kadar zengin bir âlem. Yalnız  bende kuşatılmış duygusu oluşturuyor. Tonlarca suyun basıncını hatırlamak nefesimi daraltıyor. Ama  kuşlar gibi uçmak öylemi ya.


Uçmak özgürlük demek…

Uçmak sınırları aşmak demek…

Uçmak bütüncül bakış açısı demek…

Uçmak büyük zannettiklerimizin aslında ne kadar küçük olduğunu görmek demek…


Hangisini tercih edersin? Sonsuza kadar etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden

Çocukluk hayalim dört bir tarafı kitaplarla dolu bir odam olmasıydı. Şimdi üç tarafı kitaplarla çevrili bir odam var. Öyle olunca evcil hayvan konusuna geçebilirim galiba J ama bu konuda tereddütlüyüm. Küçükken babaannemin bir kedisi vardı. Bebekken yataktan düşmeyeyim diye beni avuturmuş. Çok severim kedileri. Ama evcil hayvan beslemek çocuk sahibi olmak gibi sorumluluk gerektiriyor. Sonuna kadar gidemem, şartlarım değişebilir diye cesaret edemiyorum.

 

Hangisini tercih edersin? Büyük ellere sahip olmayı mı yoksa büyük ayaklar mı? Neden?

Bu soruyu mecazi  anlamıyla kabul ediyorum. Büyük ayaklarım olsa da çok gezsem derim.

Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi? Neden?

Kitaplarımın arasında koltukta sütlü kahve içmeyi tercih ederim. Neskafe veya filtre kahve. Türk kahvesini yapmak çetrefilli iş  hem de çabuk bitiyor. Kitap okurken olmuyor. Kahve zihnimi açıyor ve odaklanmamı kolaylaştırıyor hem de lezzetini ve kokusunu seviyorum.

Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız  kokoreç mi? Neden?

Kokoreç ısrar üzerine birkaç sefer denedim ama sevemedim.(ha ha… Hani titizlikten falan değil, tamamen damak tadıma uymamasından. Yoksa işkembe çorbasını çok severim mesela)

Döner… Ama yaprak döner olacak. Lavaş değil şu çıtır çıtır mini ekmek arasında, bol soğanlı, domatesli ve maruluma sos, ketçap vs. kesinlikle olmayacak. Ve soğutmadan yanında bol köpüklü ayranla beraber olacak… off gecenin bu saatinde dışarı çıkasım geldi ama bu saatte arasam da bulamam ki…

Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi?(Ölüm tarihini ve ölüm şeklini değiştiremiyorsun) Neden?

İkisini de bilmek istemem. Ne gerek var. Önemli olan ölümün ne zaman veya nasıl olacağı değil her an hazır olacağın bir hayat yaşayabilmek.

Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?

500 sene sonrasını görmeyi isterim. İnsanlık tarihi ve medeniyetinin dikey değil inişli çıkışlı bir süreç izlediğini düşünüyorum. Yani binlerce sene önce belki de şimdiki medeniyetten daha ileri seviyede medeniyetler vardı. Onlardan iz kalmadı. Hala insanlık tarihini yeniden yazacak bulgulara ulaşılıyor.(Mesela Göbekli Tepe ) Yine de onlardan bir şekilde haberdar oluyoruz. Ama gelecek tamamen sürprizlere gebe. Öyle bol keseden atan  Fütüristlerin çizdiği gelecek tahminlerinin tutma olasılığının da düşük olduğunu düşünüyorum tahminleri ne kadar ve ne şekilde gerçekleştiğini görmek eğlenceli olurdu.1900 lük yılların başında ki 2000 li yıllar tahminleri efsane(!)  O yüzden yaşayıp görmek isterdim.

Hangisini tercih edersin? Her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt içinde geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?

Tek seferlik uluslararası uçak bileti tercih ederdim. Muhakkak herkesin yurtdışı tecrübesi olması gerekir diyorum. İnsanın ufkunu müthiş açıyor. Her sene yeni bir ülkeye uçakla gider orda araç kiralayıp birçok şehri keşfederdim. Zaten yurt içinde birçok bölgeyi gezdim. Bir Doğu Anadolu kaldı. Onu da kendi imkânlarımla gezebilirim. Hem ben geze geze, mola vererek gitmeyi seviyorum. Böylece birçok sürprizle karşılaşıyorsunuz.

Hangisini tercih edersin? Daha çok dinlemeyi mi daha çok konuşmayı mı? Neden?

(Rehitu beyin sorusundansa değiştirilmiş bu soruyu tercih ettim) Dinlemeyi tercih ederim. Konuşurken kendi bildiğinizi tekrar ediyorsunuz ama dinleyince yeni şeyler öğreniyorsunuz. Dinlemekte konuşmak kadar efor gerektiriyor aslında J

İlk önce Deep tone beni mimlemişti, rehitu  Bey’inde mimlediğini sonradan gördüm. Biraz geç kaldım ama sonundan yetiştim yine de. Rehitu Bey’in mimi, bu mimi yapanların yeni soru hazırlayarak paslanması şeklinde. Ama bu soruları sevdim. Bu mimi çok yapan oldu. Mimlemek istediğim birçok arkadaşın mimi yaptığını gördüm yüzden 10 kişiyi  değil ama 5 kişiyi mimliyorum.

  Uzun zamandır fazla ortalıkta olmayan iki öğrenci arkadaşımız;  

-yalnizamaozgur  ile    

-Enginering Vibes (yoğunluklarının arasında yapabilirlerse )

-Dönüşü olmayan orman(mim cevaplamayı sevmediğini belirtmiş bir yorumda ama şansımı deneyeyim) 

-Dövüşürken hanımefendi değilim

-Madame Savon       



Hayaller Gerçek Olsa diye aklımda kalmış şarkı ama Rüyalar Gerçek Olsa imiş.Olsun yine de ekliyeyim dedim .Güzel şarkı..  :)

24 yorum:

  1. ne kadar güzel cevaplar olmuş keyifli bir mim olmuş emeğine sağlık canım benim dilerim herşey o güzel gönlüne olur sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Umarım senin de her şey gönlüne göre olur :))

      Sil
  2. uç üç böceğiiiiii :) üç tarafın kitaplarla çevrili bir yarımdasın yaniii. kitaplar arasında kave içmek huzur yaaaa :) mimledikleriin, yalnız ama özgür ay bugünlerde okul ile meşguul, ay engineering de öyleeee :) bakalım görecekler muuuu :) dövüşürken hamfendi nerde yaa :) ay savon mim yapıyo muyduuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçarsam terlik pabuç getircen mi peki Deep :)) Ada olup hayatla bağlantım kopmasın diye E Book okuyorum artıkın.
      Özgür ile Engineering okulla meşguller biliyom.Biraz sosyalleşsinler diye davet ettim zati.Dövüşen hamfendi geliyom dedi.Savon'da gelcekmiş :)) Davet edenin bir yüzü kara efenim :))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim takvimciğim sağolasın. Sen de yapsana bu mimi.Ne güzel oluur :))

      Sil
  4. Uçmak ne güzel olurdu
    Eline saglik

    YanıtlaSil
  5. Mimi havada bırakmadığınız için teşekkür ederim. Döner tarifiniz beni de acıktırdı şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Recep Bey,davetiniz için ben teşekkür ederim.Ah o döner için her zaman kontenjan ayırırım.

      Sil
  6. Ben de kitap okurken meyve yemeye bayılıyorum.Tek bir şey yapmak dikkatimi dağıtıyor.Yardımcı bir faaliyet odaklanmamı kolaylaştırıyor :) Ah o kitap almanın sonu yok biliyor musun.Bağımlılık gibi bir şey :))

    YanıtlaSil
  7. Evet bence de türk kahvesi çetrefilli iş ve de çabuk bitiyor :))) Filtre kahveci olarak selam ederim ;) Güzel cevaplar olmuş, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve sevenler olarak bir gün körfeze karşı birer kahve içsek ya Avcıcığım :))

      Sil
    2. Ah ne güzel olurduu! :)) Çok isterim valla Cam güzelim ;)

      Sil
  8. Geleceği ben de çok merak ediyorum yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya çok meraklı olurdu.Ben günümüzdeki öngörülerin ne kadarı gerçekleşecek en çok onu merak ediyorum."Geleceğe Dönüş"filmindeki geleceği yaşıyoruz şu an ve hayat hayal edilenden çok farklı :))

      Sil
  9. Gece vakti insanın canının alamayacağı şeyler çekmesi çok kötü yav 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Cem.Ben öyle anlarda parası olmadığı için alamayanları düşünürüm :((

      Sil
  10. Hep hayallerin gerçek olsun cAn 🙏✨

    YanıtlaSil
  11. Güzel yanitlar olmus 😊

    YanıtlaSil
  12. Söz konusu hayaller olunca, koşulsuzca çekiliverdim yazına :)) Uçmak bir sınırsızlık duygusu veriyor öte yandan niyeyse kendimi suya ait hissediyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Aytül...Suya ben de aşkla bağlıyım ama dışarıdan seyretmeyi daha çok seviyorum.Suyun derinlikleri ürkütüyor beni :))

      Sil