21 Nisan 2019 Pazar

İSTİRİDYEDEN BAHAR MİMİ


İSTİRİDYEDEN BAHAR MİMİ

1-Bahar bir insan olsaydı aranız nasıl olurdu?

Hımm… Sanırım gelgitli olurdu. Bahar ‘cığım iyisin hoşsun, seni çok severim ama biraz dengesizsin be canım. Havalar ısındı diyoruz, hop soğuklar yeniden başlıyor. Bugün yağmurlu olacak galiba diyoruz, bir bakmışsın güneş açıyor.”  Onunla uzun boylu program yapılmıyor. Hevesle gittiğim Bursa gezisinde yediğim yağmuru unuttum sanmasın. 

 2-Şu ana kadar yaşadığınız hayatın “bahar” kısmı hangi döneminiz? O dönemde neler yaşadınız?

Ortaöğrenim dönemim. Okulumuz, bahçesinde asırlık çam ağaçlarının olduğu tarihi denilebilecek bir binadaydı. Hatta zaman zaman çalıştırılan, birkaç basamaklı, devir daimli bir havuzumuz bile vardı. Bizim girmemiz yasaktı  ama öğretmenlerin girebildiği bahçedeki bir bölüme gizlice sızdığımız çok olmuştu. Bahar gelince ağaçlardan düşen tırtılların arka arkaya dizilip metrelerce uzunlukta oluşturduğu zincire basmamak için  dikkatle yürürdük. Ama koridorlarda teneffüslerde çılgınlar gibi koşardık. Ta ki bir öğretmene denk gelip azarı yiyene kadar. Resim dersinde öğretmenimiz bizi bahçeye çıkarır orada resim yaptırırdı. Hayatı tanımaya çalıştığım meraklı ve neşeli bir dönemimdi.

Şimdide  ikinci baharımın kozasını örüyorum (diye umuyorum) İki senedir elimde tığlar şişler ömrüm boyunca yaptıklarımdan fazla ördüm ama ör ör bitiremedim.  

3- Bahar bir arkadaşınız olsaydı onun okumaya ihtiyacı olan kitabın ne olduğunu düşünürdünüz?

Bahar deyince aklıma dağlar kızı Heidi geliyor. Onu tavsiye ederdim.

4-Size baharı hatırlatan insanlar var mı çevrenizde? Varsa kimler?

Evet, çok şükür var… Can dostum… Papatyaları çok sevdiğimi öğrenince benim için  kendi elleriyle topladığı bir kucak  papatyayla dönmüştü iş için gittiği yakın bir şehirden. Malum büyük şehirde papatya görmek için kilometrelerce gitmek gerekiyor… Nasıl mutlu olmuştum anlatamam J

5-Bahar temalı bir yağlıboya tablo yapmak isteseniz, resmin içinde olmazsa olmazınız ne olurdu?

Aslında birçok şey sayabilirim ama tek şey söyleyecek olursam, papatya derim.

6-Bahar yorgunluğu ile mücadele eder misiniz? Yoksa  kendini baharın kollarına yorgunca bırakmayı tercih edenlerden misiniz?

Baharda yorgunluk mu? O da ne? Bahar benim ekstra enerjik olduğum zamanlar. Güneş ışığından iyi doping mi olur?

7-Baharda olmak istediğiniz coğrafya neresi?

Coğrafya değil de coğrafyalar diyeyim.

-En başta İstanbul tabi ki de… Erguvan zamanı Boğaz’da tekne turu yapıp, ardından Gülhane Parkında laleler arasında bir mola vermek isterdim. Yarısını martılara attığım simidin yanına, bir bardak da  çay alarak.

-İkincisi İzmir’de Susuz dede parkından, boyuz ya da kumru yerken körfezi seyretmek…

-Üçüncüsü Kapadokya’da uzun uzun yürüyüp yorulunca, çiçek açmış kayısı ağacının altında mola vermek…

-Dördüncüsü (en başta fotoğrafını paylaştığım) Mardin de çay bahçesinde ki leylakların altında  oturup, melengiç kahvesi içerken Mezopotamya Ovasını seyretmek, sonrasında tarihi evlerden birinde uyuyup sabah erkenden kalkarak, sırtımda kalın bir şal elimde bir bardak çayla, güneşin doğarken yaydığı ışıkla  boyadığı taş evleri  izlemek…

-Antalya’da falezlerde… Alanya’da kale de… Mostar’da köprünün ayağında… Uzun Göl’de  ahşap evlerde… Urfa’da balıklı gölde… Hevsel Bahçelerinde Keçi Burcunda… Tire’de pazar da alışveriş yaptıktan sonra  köftecilerden birinde… Kıbrıs’ta çiçek açmış portakal  ağaçlarının altında…

Off çokmuş ya olmak istediğim yerler … Birkaç kopyamı mı yaptırsan napsam ..




 İstanbul demişken....
İstiridye avcısı blogunun sahibi arkadaşımız çok şirin bir mim hazırlamış.Beni de davet etti.Severek cevapladım.İstiridye avcısı ve mime davetli arkadaşlar işte burada  ...İstiridyeden bahar mimi

20 yorum:

  1. Gezmek istediğin yerleri not almalı ve gezmeli kesin, gezi rehberi gibi olmuş :). Baharla benim de aram gelgitli bir çok soğuk bir çok sıcak bir güneşli bir yağmurlu dengem şaştı, uyuyorum ben de sürekli :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay gez gez ,çok güzel o saydığım yerlerin hepside...Severim kendisini aslında napcan güzelliği hatırına idare ediyoz şımarık baharı.Ben kış uykumu tamamladım şükür.Bahar enerji getirdi bana :))

      Sil
  2. Çok keyifli, benim de en güzel çağlarım orta öğretim zamanları idi. Baharı hatırlatan insanlarla arkadaş olmanız çok güzel. Baharı hatırlatan insanları çok severim. Ben de baharı hatırlatırım insanlara.:) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orta öğrenim yılları kaygılardan azade, mutlu mesut tek derdin en iyi arkadaşla küsmek olduğu o şen yıllar :)

      Sil
    2. Ortaöğretim yıllarının kaygılardan ve dertlerden uzak olduğuna ben de katılıyorum. Ne güzel yıllardı.

      Sil
  3. Camgüzelim ne samimi cevaplar olmuş,yüreğine sağlık :) Bak baharla arasının gelgitli olduğunu söyleyen tek blogcanım da sensin muhakkak ona da bir not düşmüş olayım :)) Ortaöğretim dönemini okuyunca da ışınlanmak istedim o okul bahçesine, ne güzelmiş ah :) Baharda olmak istediği coğrafyaları listeleyen bi arkadaşım da olmamıştı bak tam bir gezi rehberi olmuş. Hepsinde güzel vakitler geçirmeni dilerim. Sıcacık cevaplar için ben teşekkür ederim ve bahar gibi de bir ömrün olsun dilerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de canım,senin de... yok gel gitli dedim ama severim şımarık haspayı.Güzelliğinin farkında olduğu için naz yapan,kaprisli yeni yetmeler gibi olduğundan dolayı ben de ona azcık "hıh" yapıyorum işte :))
      Gel beraber ışınlanalım seninle.Baharda öğretmenler görmeden leylak koparır, yazında çam ağaçlarının altından fıstık toplarız.
      Listelediğim yerler gezip de aşık olduğum ,yüreğimin bir parçasını bıraktığım yerler:))
      Ay hadi inşallah ... :)

      Sil
  4. bir iki bu cevaplarına bayıldııım dört ve altı daaa :) ayyyy çok seviyon demek kii gezmeyii özlediğin yerler de vaar, susuzdede annemlerin ordaaa ay evet yaaaa ordan körfeze bak de mii. izmire gidersen boyoz, peynir, zeytin, çay, en iyi, kıbrıs şehitlerindeee dostlar fırınıııı aklında ossuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enee bak sen... Göztepe kızı mısın deep can? Biliyor musun Ezgi'de Göztepe'liymiş . Ne özledim Susuzdede'yi de ,oradan Körfez'i seyretmeyi de...Tamam Dostlar fırını aklımda olsun...Sen de Buca'ya uğrarsan belediye binasının olduğu köşkün arka sokaklarından birinde bir kara fırın var onun gevreğini mutlaka dene.Sanırım Boyoz ve haşlanmış yumurta da vardı :))
      Benim ruhum gezgin be deep.Sıkılırım aynı yerde senelerce durmaktan :))
      Bana gezmek olsun :))

      Sil
  5. Demi demi papatya=bahar bence de.Olmamalı tabiki de...Ne yani insanlar olarak tabiatın dengesini kurcaladık diye hemen bozulması mı gerekiyor demi ama :))

    YanıtlaSil
  6. Yedinci sorunun cevabına bayıldım, pek çoğu benim de görüp beğendiğim güzel yerler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlaması bile insanın yüzünde kocaman bir tebessüm oluşturan güzel yerler,hele de baharda bambaşka güzeller :))

      Sil
  7. Bahar mimine ne güzel herkesten ayrı ayrı cevaplar geldi. Ve hepsi de çok eğlenceli. Gitmek istediğiniz coğrafyalarda en çok Mardin'i anlatışınız beni çok etkiledi. Mezoptamya ovası, yüzyılların beşiği, tarihin, medeniyetlerin başlangıç noktası. Ben de gidip görmeyi çok isterim doğrusu. Anlatımınız ve fotoğraf sayesinde orada gibi hissettim bir an teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İstiridye avcısı bloglara bahar açtırdı.Mardin ilgini çektiyse eskiden yazdığım detaylı bir Mardin yazım var.Bir göz at istersen :))

      Sil
  8. Tırtılların o şekilde dizi dizi yürüdüğünü bilmiyordum görsem sanırım ödüm kopardı:))))nedense tırtıllardan korkuyorum. Papatya olayı çok hoşmuş ne mutlu sana aman nazar değmesin maşallah diyeyim. Tüm hayallerin gerçekleşsin cam güzeli'm. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa çok sevimlilerdi ama Müjde Abla,böyle tombul tüylü kımıl kımıl.Dokunmaya korkarım ben de ama izlemesi zevkliydi.Ha gerçi çocukluğumda ipek böceği beslemişliğim de var.Onları elimde çok gezdirdiydim.
      Papatya olayı evet, hala hatırlayınca mutluluk veriyor.Amin Allah kem gözlerden korusun :))
      Sen de sevgiyle kal Müjde Abla :))

      Sil
  9. Papatyayı ben de çok severim :) Heidi diyerek de bizi çocukluğumuza götürdünüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Papatya❤ben...Ah, o yalın ayak kırlarda koşan dağlar kızı Heidi unutulurmu ?

      Sil
  10. Leylaklarin kokusu buraya kadar geldi. Çok güzel bir yazı olmus 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derya'cığım.Bayılıyorum leylakların kokusuna.Bir de hanımeli :))

      Sil