27 Eylül 2019 Cuma

GELECEK DE BİR GÜN GELECEK !!!



GELECEK DE BİR GÜN GELECEK!

Can dostumla özlemli bir gece planladık. Çerezlerimizi aldık, çayımızı demledik filmimizi seçtik ve ekran karşısında kurulduk.

Seçtiğimiz film oldukça özlemli, döneminde beyazperdeyi sallamış bir film. 1984yılı yapımı ”Terminatör” . Gerçi, bu filmi sinema salonlarında izleyen efsane nesilden olmasak ta televizyonda korkudan büyümüş gözlerle donmuş gibi kıpırdamadan izlediydik.

Aman Allah’ım ne eğlendik, ne eğlendik o akşam. Sanki bilimkurgu parodi filmi gibiydi. Aksiyon filmleriyle dalgasını geçen, The Naked Gun ya da korku filmlerini ti ye alan Scary Movie kadar eğlenceli geldi bize. Kahkahalarla izledik.

Yapay zekâyı, paralel evrenleri  ya da çoklu zamanları anlatan dizilerin müptelası olmaya az kalan bizleri eğlendirmesin de ne yapsın Terminatör.

Mesela Terminatör 1984 yılına nasıl geldiği muamma. Işınlandı desen, robotlarla yarı aç yarı tok savaşan insancıklar başlarını ancak harabeler sokabilirken, o makineyi nerde ve nasıl yapsın. Zaman makinesi desen ortalıkta öyle bir şey görünmüyordu. Bir anda ortalıkta beliriverdi.

Sonra gelecekten gelen bir robot nasıl bu kadar ilkel olabilir ya. En basitinden, ne yüz tanıma programı var ne navigasyon, ne de ısıya duyarlı gece görüşü dürbünü. Diskoya baskın yaptığı zaman, Sarah Conner’i  insanların tek tek yüzüne bakarak arıyor resmen. Günümüzde çoluk çocuğun elindeki telefonlar bile daha donanımlı.

Hele  fabrikada, parçalanan Terminatör ’ün kopan elinin Sarah Conner’i takip ettiği sahnede koptuk iyice. Bir yandan da Terminatörle empati yapıp ona acıdık. Zavallı romatizmalı zor yürüyen bir dedenin aksiyon  filmi çekmeye çalışması kadar acıklı durumdaydı.

Bir arkadaşım anlattıydı. Televizyonda yayınlanacağı zaman, yalnız izlemekten korktuğu için, yalvar yakar küçük erkek kardeşini beraber izlemeye ikna ediyor. Filmin olduğu akşam da anne baba evde yoklar. Arkadaş diyor ki  “o elin Sarah’ı izlediği sahnede öyle koktum ki,  yerimden kıpırdayamıyorum. Kumandaya uzanamıyorum ki kapatayım.  Kardeşimin elini tutayım dedim. Bir de ne göreyim, kardeşim mışıl mışıl uyuyo.”

Ha bu arada Terminatörün  geldiği, robotların insan ırkını bitirmeye yeminli olduğu  2024 yılına beş yılımız kaldı.

*** 

İnsanlar geleceği merak ediyor. Fütüristler de bu konuda bir şeyler anlatıyor ama ne kadarı nasıl gerçekleşecek, ancak yaşayarak göreceğiz.

1900 lü yılların başında Fransız sanatçı Jean-Marc Cote ve sanatçı arkadaşları 2000 li yılları hayal ederek aşağıdaki resimleri çizmişler.

Oldukça ilginç ve eğlenceli çizimler. Hayal ettikleri birçok şey, farklı şekillerde gerçekleşti. O zamanlar, oldukça ilkel bir şekilde hayal ettiklerinin, bu günkü gerçekleşen şekillerini görselerdi neler hissederlerdi acaba?

Şimdi de geleceğe dair birçok öngörüler ve hayaller film ve diziler yoluyla canlandırılıyor ama bunlar ne zaman ve ne şekilde gerçekleşecek cidden merak ediyorum.

Teknoloji o kadar hızlı ilerliyor ki hayallerimiz bile ona yetişemez oldu. İnsanoğlunun zekâsı ve  becerileri hayallerine nanik mi yapıyor, yoksa hayaller” hadi arkamdan gel “ deyip teknolojinin önüne fener mi tutuyor bilemedim.


Pilli patenler .O biten piller, çevre kirliliği hep ...



                                Bir ara akıllı telefonlarda ,"make up" uygulaması  vardı de mi ?




        Şimdi böyle bir şey olsaydı ,sosyal medyada  "evde sinema keyfi"diye paylaşırdık.



Ne zaman çıkacak bu uçan arabalar? Jetgillerden beri gözlerimiz yollarda ,pardon! gökyüzünde kaldı.




                                                  "haute couture" dediğin böyle olmalı ...





İyi de selfiyi nasıl çekeceğiz? Bir de, bu cep telefonları cebe ,çantaya nasıl sığacak ?




Favorim !!! Keşke finaller zamanı,  bu teknoloji olsaydı...



Niye bu balonları yapmıyorsunuz hala ? Köprülere para dayanmıyor...



Canlı yayın dediğin böyle olmalı.De mi ama...



    Ya, şu kedi gibi yerlerde yuvarlanan temizlik robotları ne zaman ucuzlayacak?



                                                Hala, şöyle hızlı trenlerimiz olamadı...


34 yorum:

  1. hahaa bu neyaa çokoş gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel gel,çayım da kahvem de hazır bekliyorum :))

      Sil
  2. Bir yüz yıl sonra nakliye olayı kalkar herhalde. Nesneleri istenilen koordinata ışınlama merkezleri alır yerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işınlanma 100 seneye kalmaz her halde.Bizler de görürüz belki,kim bilir :))

      Sil
  3. hihi terminator ivit yaa bi de preadatör ü izleyiin :) ya ne güzel bir konu bulmuşun. ve o resimler hayret verici. özellikle selfiyi nasıl düşünmüş yaa valla olmuş yani bu düşündüğü. yine çokoş ve şaşırtıcı bir yazı senden. ya teşekkürler yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet resimleri çizenlerin hayalleri oldukça genişmiş.Ben asıl bi 20 - 30 sene neler olacak onu merak ediyorum. Çocukuğunda evinde tlf olmayan babannelerin şimdi elinde akıllı telefon var.Biz yaşlanınca kim bilir neler görürüz :))
      Uzun zamandır tembellik ediyordum,yazı yayınlamadıydım.Hadi ilginç bi şey olsun dedim :))

      Sil
  4. Terminatör filmini anı yaşayarak izlemişsiniz galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu.Ama parodi niyetine izledik :)

      Sil
    2. :) ama anlatım harika

      Sil
    3. Teşekkür ederim,Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  5. Fotoğrafların altına yaptığın yorumlar harika. Bence sadece fotoğraf yorumladığın yazılar yazmalısın 😀

    YanıtlaSil
  6. Nedense ben geleceği yani bu kadar uzak bir geleceği merak etmiyorum. Bugünü güzel yaşamak daha önemli. Tabiki geleceğe temiz bir dünya bırakabilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim merakım gelecekten çok,bugün ki gelişmelerin nereye evrileceği.Yoksa ben de anı yaşamaktan yanayım :)

      Sil
  7. Çok eğlenceliydi paylaşımın. Hele yorumlarıyla birlikte görsellere bayıldım. Terminatörün akıbeti kaçınılmaz sondu galiba😀👍🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terminatör'ü sonraki filmlerde bayağı geliştirdiler ama benim favorim ilk film :)

      Sil
  8. nostalji :)
    eskiler daha mı iyiydi, güzeldi ya :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anın iyiliğini vay güzelliğini hissettirdikleri belirliyor galiba.Zamanında korku ve hayretle izlediğim bir filmi, yıllar parodiye dönüştürüyor işte :)

      Sil
  9. Çok farklı bir yazı. Deeptone arkadaşımızın bloglardan seçmeler isimli yazısında sizi gördüm ve ziyaret etmek istedim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Deeptona gidiyorum şimdi :)

      Sil
  10. son yazısıma koyduum :)

    YanıtlaSil
  11. Ama 1984 yılında çevrilmiş bilim kurgu bu yıl izlenirse elbette komedi olur. Futurizm dedikleri bazen çok yanılıyor. 2000'li yıllara milenyum deniyordu ve ülkemizde olmasa bile dünyada çok farklılıklar bekliyorduk. 19 yıl geçti ortamlar aynı gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında 2000 li yıllardan beri çok değişim var ama o zaman döngüsünün içinde olduğumuz için tam fark edemiyoruz sanırım.
      Aman Allahım ne büyük buluş dediğimiz şeyler zamanla ne kadar demode kalıyor :)

      Sil
  12. Çok güzel ve eğlenceli bir paylaşım olmuş.Severek okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ben de yazarken çok eğlendim :)

      Sil
  13. Terminatör ün yeni bir serisi daha geliyor yakında ama neredeyse hiçbirini izlemedim diye hatırlıyorum. Bilim kurgu seven biri olarak beni bile bağlayamamışsa gerisini siz düşünün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim favorim zaten ilk film.Serinin diğerlerinde bayağı geliştirdiler.Bakalım yenisi nasıl gelecek...

      Sil
  14. Ben de zaman zaman eskiye dair filmleri bugünün bakış açısıyla izleyip aradaki devasa farka şaşırıyorum. Geleceğe dair çizimler de ne hoşmuş. Güzel paylaşım olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya algılarımız ne kadar etkiliyor gördüklerimizi.Gerçekten de eğlenceli çizimler.Teknoloji insanın hayal gücünden hızlı ilerliyor :)

      Sil
  15. Bunların hepsinin ortak noktası, insanların hep kolayını araması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyaçlar çözüm arayışlarını,çözüm arayışları ise buluşları netice veriyor diyebiliriz her halde :))

      Sil
  16. Biz de geçenlerde terminatörü tekrar izledik eşimle 😊

    YanıtlaSil