9 Temmuz 2019 Salı

HIZIR İLE HAYRİYE SONSUZA DEK BİRLİKTE…

 

Hızır sonunda yuvasını kurdu efendim.

Boş boş geziyor zannederken meğer o Hayriye’yi ikna etmenin peşindeymiş.

Hayriye gelin kızımız, pek becerikli pek çalışkan çıktı. Yuvayı kısa zamanda derledi topladı. Kuluçkaya yattığından bile haberim olmadı. Aaa bir baktım üç tane afacan yuvadan bakıyor.

Bizim Hayriye canla başla  evlatçıklarını büyüttü hatta yuvadan uçurdu bile. Huriye Düriye Nuriye de çok cevval çıktılar ama. Kaşla göz arasında büyüdüler Ve yuvadan uçtular. Şimdi fırttıdı fırttıdı akşama kadar geziyorlar.

Artık  Hızır ile Hayriye  ikinci balaylarını yaşıyorlar. Bir sonraki aşama bayramda el öpmeye gelecek çoluk çocuk beklemek galiba.

Malum Kurban Bayramı yakın. Huriye Nuriye Düriye bayramda el öpmeye gelirlerse kulaklarını biraz çekeyim diyorum.

-Bakın kızlar yuvayı dişi kuş yapar. Akşamlara kadar fırt fırt gezeceğinize yapın babacığınızınız yuvasının yanında bir yuva. Birde iç güveyi bulursunuz seneye. Ev bark çoluk çocuk sahibi olursunuz. Gez gez nereye kadar.

Bilmem artık laf söz dinlerler mi? Malum zamane gençleri.

Ya aslında benim niyetim başka. Bizim oralarda bir inanış vardır. Torununun torununu gören cennetlik olurmuş”. Huriye Nuriye Düriye çoluk çocuk sahibi olurlarsa belki torunların torunlarını görürüm.

Acaba kırlangıçtan torunlar için de geçerli midir ki bu?

Hamiş:

Fotoların görüntü kalitesinin kusuruna bakmayın efendim. Uzak mesafe telefonla ancak bu kadar çekebildim.

Hızır ile Hayriye’yi  yan yana görüntülemek o kadar zor oldu ki. İkisi de hiperaktif, tellerin üstünde durmaları saniyeler sürüyor nerdeyse. Hemencecik konup kalkıyorlar. Bir de ikisini yan yana yakalayabilmek çok daha zor.

Günlerce pencerede onları takip ettim. Hani nerdeyse imkânım olsa teleobjektif kurup kamuflaj örtü altında bekleyecektim.

Tabi mümkün olmadı. Tek sıkıntı imkân mesesi değil. Bu durumu konu komşuya nasıl açıklayacaksın.

Şehrin göbeğinde "kuş gözlemi yapıyorum" desem kim inanır. Erkek olsan temiz bir dayak garanti. Boşuna gazetecilik dünyada ki  tehlikeli meslek guruplarından sayılmıyor. Hani savaş muhabirliğini falan geçtim paparazzilik bile riskli işlerden.

Ee  elimde fotoğraf makinesi perde arkasında az beklemedim ama sanki biliyorlar gibi Hızır ile Hayriye paparazzilere yakalanmayan ünlüler gibi, yan yana görüntü vermekten imtina ettiler. Onları yan yana gördüğüm nadir anlarda da fotoğraf makinesini  hazırlayan kadar uçup gittiler.

En sonunda telefonla yukarıda ki tek kareyi çekebildim. Yuvalarında çekmek nispeten daha kolaydı. Onlar fotoğraf makinesiyle gayet net çıktı. Aslında paparazziler gibi, hayvan ağızların özel hayatını gözlemekten de bayağı rahatsız olmadım değil.

Bu arada paparazzilere de saygım arttı. Bizim bilgilenme hakkımız için zor şartlar altında hizmet veriyorlar. Kışın popüler  mekân kapılarında, yazın plaj kenarlarında canla başla çalışıyorlar değil mi?

Emeğe saygı lütfen…

35 yorum:

  1. FOTOLARIN KALİTESİ DE, YAZI DA HARİKA OLMUŞ. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.İlk fotoğraf cep telefonuyla ancak bu kadar olabildi.

      Sil
    2. FOTOGRAFLARIN KALİTESİNİ DERT ETMEYİN BENCE HARİKA OLMUŞLAR. EMEĞİNİZE SAĞLIK.

      Sil
  2. Romantize edilmiş hikayenizi okumak sabah neşesi verdi. Fabl okuyor hissine kapıldım neredeyse. Bir sonraki paylaşımda Hızır ve Hayriye diylogo kurabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.Sanırım Hızır ile Hayriye bana komşu olmaya devam ettiği sürece hikayelerime konuk olur :)

      Sil
  3. Mimar olsa bu kadar yapabilir:))yavrular çok tatlış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle.Muhteşem bir inşa tekniği. Eveet çok tatlışlar Müjde Abla :))

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı. Torununun torununu görenler hakkındaki inanış bizim buralarda da var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Beğenmenize sevindim.Bu torununun torununu görme meselesi Anadolu'da yaygın bir inanış sanırım :)

      Sil
  5. Ne güzel.Hem kuşlar hem de hikayeleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Aynen ,öyle güzeller ki,bir görseniz :)

      Sil
  6. Paparizziden kaçar gibi kaçmalarına güldüm :D çok tatlılar, sevindim yuva yapmalarına :d isimleri de çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuva anne babaları Temel ile Fadime'den miras kaldı.Umarım Hızır ile Hayriye'nin yavruları ana babalarının yuvasının yanına birer yuva yaparlar da komşularım çoğalır :))

      Sil
  7. Yine de iyi yakalamaşsınız fotoğrafı :) Tam isabet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah teşekkür ederim.O ilk foto niçin ne uğraştım bi bilseniz :))

      Sil
  8. Huriye, Nuriye Düriye... Çok güzel olmuş gülerek ve beğenerek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Onlar benim yaz neşem oldular :)

      Sil
  9. ha ha haaaaa süper süpeer bunu da koycam bloguma bi ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha hah ha.Gel beraber kuş gözlemi yapalım Deep :))

      Sil
  10. Çok eğlenceli bir yazı olmuş. Emeğine sağlık. Altın kızlara sevgiler :))

    YanıtlaSil
  11. Yazılarınız çok güzel ve samimi hemen takibe alıyorum bundan sonra sıkı bir takipçinizim sizide web sitemizde görmek bizi mutlu etti teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sizi konuk etmekten ben de memnun oldum.Her zaman beklerim buyrun :)

      Sil
  12. Ne güzel şeyler bunlar böyle. Bence fotolar gayet samimi ve hoş olmuş. İsimleri de çok güzelmiş şirin şeylerin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet şirin şeyler...Fotolar bayağı zor oldu ama değdi doğrusu :))

      Sil
  13. Ah ne tatlişler amaa :)) İsimler de muazzam, tebrikler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok tatlişler.İsim koymayı da çok seviyorum ;))

      Sil
  14. awesome article.
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  15. Web sitemiz hakkında içerik hırsızlığı adlı bir yazı yayınladık. Çok önemli ve sizleri de ilgilendiren bir konu. Bu konu hakkında yanımızda olacağınıza inanıyoruz. Duyarsız kalmamanızı umuyoruz. Sevgilerimle Pixselle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet yaygınlaşalı yeni yeni hırsızlıklar türedi.İnternet içeriklerinin amme malı olduğunu zannediyorlar galiba.Tabi ki yapabileceğim bir şey olursa seve seve elimden geleni yaparım...

      Sil
  16. harika emeğinizin bir sonucu olarak hikayelerine ortak olduk :)
    sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben de size konuk olmaya geliyorum :)

      Sil