26 Nisan 2018 Perşembe

DANTEL DEVRİMİNİN ARDINDAN






“Bir ben vardır ben de,benden içeru” beyitindeki  gibi “içimdeki benleri” keşif yolculuğumdan daha önce bahsetmiştim.istersen bir bak
“Kimim ben ?” yolculuğumdaki heyecanlı keşiflerim devam ediyor.
Dantel & Domestik  kazan kaldıralı beri bizde pek çok şey değişti. Dantel & Domestik , Entel’e karşı “dantel devrimi” gerçekleştirdiklerini iddia ediyorlar. Entel “Kadife Devrime “gönderme yapan  kafadarlara burun kıvırdı ama onlar umursamadılar bile.


Domestik ilk iş, kolları sıvayıp aile yemeği için bir kazan sarma yaptı.Pek beğenilince de işi büyüttü  waffıle  sardı.İçli köfteler, sarmalar ,supangleler ,meyve salataları vs sayesinde itibarı  bayağı yükseldi evde.
Enteli bir köşeye oturtup dizlerine depresyon battaniyesini serdiler.Sıcacık yumuşacık battaniyesiyle “hal “edilmiş eski sultanlar gibi köşesinde oturuyor . Bilgisayarı önüne verdikleri için tabletine el konulmasına fazla ses etmedi . Şimdilerde kent Sosyolojisine,Sosyal Psikolojiye  merak sadır . Ekümenepolis ve Tarlabaşı belgeseli  tarzı yapımlarla haşır neşir.Bir de Miyazaki’nin animasyonlarını pek beğendi”.Bizim masallarımız neden böyle çekilmiyo ?”  diye iç geçirerek izliyo.Domestik,meyve salatasını.sütlü kahvesini,çayını- çerezini eksik etmediği için de şimdilik pek ses etmiyor.

Zavallı Entel’in kitaplarını okuduğu Tablete el koyan Dantel & Domestik kafadarlar  ,Drop Dead Diva  ve  Unbreakable  Kimmy  Schmidt  yüklediler.Dizilerin şefkatli kollarında tüm dertlerinden arınmış mutlu mesut dizi izliyorlar.
Drop Dead Diva  kariyerinin başındaki  genç manken Deb’in  kazada öldükten sonra yanlışlıkla ,başarılı ,zengin  Büyük beden Jane’nin vücudunda hayata dönmesini anlatıyor.Avukatımız pek bi becerikli ,eski mankenin tecrübeleri ile de  güzelleşerek meslek hayatında başarıdan başarıya koşuyor.Uluslararası diplomatik kriz çıkartacak ,ya da Federal suç kapsamındaki organize çeteleri çökertecek davaları su içme kolaylığında hallediyor.Her branşta da uzman.Ağır ceza davalarına da ,miras ve boşanma  hukukuna  da ,uluslar arası hukuka da vakıf.Sık sık da pro bono davalarına girerek sosyal sorumluluklarını yerine getiriyor.Gerçek hayatta bin türlü zorluklarla boğuşarak işini yapmaya çalışan insanların yanında Jane’nin  bu kadar kolaylıkla başarı kazanması garip bir rahatlama oluşturuyor insanda.Her günün sonunda yeni bir zaferle günü kapatan  Jane, size de zaferin hazzını psikolojik olarak tattırıyor.
Bi de zavallı  eski nişanlısı Grayson’u,  yerli hayaletimiz Ruhsar gibi darlamasa iyi olacak. Zaten ölmüş gitmişsin, bırakta  Grayson’da  kendine bir yeni bir hayat kursun yani değil mi?
Bir Rahip tarafından kıyametin koptuğuna inandırılarak yeraltındaki  bir sığınakta 3 kızla birlikte  15 yıl  tutulan  Kimmy Schmidt’in günümüz dünyasını tanıma serüvenleri de bayağı komik .Kaçırdığı 15 yılı ,evsahibi Lillian ve ev arkadaşı Tituss  yardımlarıyla kapatmaya çalışıyor.Yan karakterler de oldukça eğlenceli.Yükselen bir Star olduğunu iddia eden Tituss ve tarihi mahallesinin elitleşmemesi için mücadele eden Lillian ‘nın sonuçsuz çabaları (loser ) ezikliğin  kitabını yazıyor adeta.



Domestik’in  mutfakta döktürürken Dantel’de kendini örgüye kaptırdı .Kazaklar ,bereler , atkılar derken iş etraftan topladığı   bir çuval eski  yünden battaniye başlamaya kadar uzandı. İnanılmaz! … sandık sepetlerden  1982 yılından kalma yünler çıktı.
En son kuzenin bebişe ördüğü “baykuşlu  bebek battaniyesi” ile sezonu kapattı.Artık bakalım yazın kendine ne uğraş bulacak.
Hayrettir ki bizim huysuz Kezban Bacı’ya bile bir haller oldu.Sakin munis bir kedi gibi dizi izleyip çiğdem çitliyor.Demek ki tüm o söylenmelerin, çaçaronlukların kaynağı Entel bacının etkisiymiş.

Dantel&Domestik&Kezban Bacılar hayatlarından memnun da, Entel Bacı için sanırım aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Eh bahar geldi,tığlar yünler sepetelere kaldırıldı.Hanımlarımızın Ulusal diyet ve yürüyüş günleri başladı. Dolayısıyla Dantel&Domestik’in saltanatı bitti sayılır.
Bakalım Kent Sosyolojisi ve Sosyal Psikoloji okumalarını bitiren   Entel Bacı, bahar ve yaza nasıl bir stratejiyle  girecek.Önümüzdeki günlerde neler olacak.Ben de meraktayım efendim J J J

Sonraki gelişmeleri merak ettiyseniz tıklayın efendim :)

10 Nisan 2018 Salı

İNGİLİZ TARZI LÜKÜS (!) HAYAT


DOWNTON ABE


İmdb puanı 9 olan Efsane İngiliz dizisi.. Benim dizi tap listemde Frasier  ile başa baş kapışır.
Konusu Bronte kardeşlerin romanlarındaki gibi soylu ailenin en büyük kızının evlenme sorunsalı üzerine .Ve olaylar bu konu etrafında örgüleniyor.
Üç kızı olan Lord Grandham ‘ın  unvan ve servetinin veraseti kanunen kızlarına kalamayacağı için yeğenine kalacaktır.Bir sabah gazetelerde ilk haber Titanik kazasıdır. Lord Grandham’ın varisi gemide ölenler arasındadır.Bunun  üzerine mirasçı uzak kuzenlerden biri olan Matthew olur.Amerika’da okumuş ve yetişmiş bir avukat olan Matthew ‘ya karşı tüm aile önyargılıdır.Matthew Downton’a gelir ve olaylar gelişir.
Dizinin geçtiği yer İngiliz aristokrat bir ailenin yaşadığı  Downton Malikanesi.Muhteşem ama soğuk ve kasvetli bir bina.Malikane de yaşayan ailenin en az iki katı hizmetçinin olduğu bir yer.Sadece aile değil ,çalışanlar arasında geçen olaylar da işleniyor dizide.Dizinin süresi alışıldık yabancı dizilere nazaran oldukça uzun.50 dk ile 1.30 saat arasında değişiyor .Uzun olmasına rağmen, bizdeki dizilerin süresini uzatmak için yapılan atraksiyonlar ,uzun uzun bakışmalar vs yok.Yani vakit doldurmak için dizi sündürülmüyor.Mesele dizi karakterinin sakatlanması bir bölüm sürüyor.İkinci bölümde yürüyor.Yada bir bölümde hamile kalan karakterin diğer bölümde bebeği oluyor.Evlenme teklifi ile evlilik arasında en fazla birkaç bölüm geçiyor.
19 yy sonu 20. yy başı geçen dizide bir çok toplumsal olayları,teknolojik gelişmeleri satır aralarında görüyorsunuz.Elektriğin ve telefonun gelmesi,kadınlara oy hakkı verilmesi.İrlanda’nın bağımsızlık hareketleri ,1. Dünya savaşı sonrası yaşanan sosyal ve politik gelişmeler vs satır aralarında işleniyor.



Austen kardeşlerin romanlarında gördüğümüz şekilde İngiliz  Aristokrasisinin keskin kurallarının nasıl işlediğini görüyoruz dizide.