31 Ocak 2019 Perşembe

BBC'DEN SÜRPRİZ DİZİ :LES MİSERABLES

SEFİLLER :LES MİSERABLES


Bugünlerde güzel bir sürprizle karşılaştım. Sanırım evrene saldığım mesajıma cevap (!) geldi J

Yakın bir zamanda sinema kanalında başrolünde Liam Nelson’un oynadığı Sefiller filmine denk geldim. Yine, olmamış bu diye düşünerek izledim. Tabi bir filmin süresini göz önüne alırsak romanı hakkıyla işlemeleri mümkün değil, keşke iyi bir dizisi olsaydı diye düşünürken Dizimag de Les Miserable dizisine rast gelmeyeyim mi? Daha önce Sefillerin her türlü dizisini ve filmini izleyip de yetersiz bulduğum için bu diziye başlarken de beklentilerimi düşük tuttum ama yanılmış olmama seviniyorum şu an.

Sefiller ’in yeri başkadır bende. İlk okuduğum yabancı klasik diyebilirim. Bir yayınevinin sadeleştirerek yayınladığı bir versiyonuydu. Daha sonra Türkçe yayınlanmış başka versiyonlarını  da okudum. Yani defalarca okuduğum bir eser.

En sevdiğim şeylerden biri meyve eşliğinde kitap okumak, özellikle de elma. Durum  öyle bir hal  aldı ki meyveyi elime aldığım an otomatik olarak elim bir kitaba gidiyor. Hatta çocukluk hayalim duvarları boydan boya kitaplarla kaplı bir odada bir sepet dolusu elma ile baş başa kalmaktı J

Zaman zaman bazı eserlere takarım mesela. Kitabı elime alıp rastgele bir yerini açarak 10-15 dakika okurum. İşte Sefiller de böyle okuduğum kitaplardan biri.

Gelelim diziye. En çok sevdiğim şey yan karakterlerin de işlenmiş olması. Zira izlediğim diğer dizi ve film versiyonlarında gördüğüm en büyük eksiklik  yan karakterlere neredeyse hiç değinilmemesiydi. Ve beğenmeme sebeplerimden en önemlisi de bu husus olmuştu. Bence bir eseri güçlü kılan en önemli şeylerden biri de  sağlam işlenmiş yan karakterler.

Dizinin en son 5. Bölümü yayınlandı. Son bölümde General Lamark’ın cenazesinden sonra başlayan isyan ve sokak hareketleri anlatılıyor. Sarı yeleklilerin sokak eylemlerinin dumanı üstündeyken hem de BBC tarafından çekilen bir dizideki örtüşme oldukça ilginç olmuş. Eğer benzer bir şey ülkemizde olsaydı var ya; üff ne komplo teorileri kurulurdu. Bilmem belki de Fransa’da da benzer komplo teorileri kurulmuş tur. Vaterloo dan dan girip Brexit anlaşmasından çıkıp, İngilizlerin Fransa üzerindeki müstevli (!) emellerinden bahseden  televizyon programları yapılmış, mesele her konuda fikri  olan uzmanlar (!) tarafından uzun uzun analiz edilmiş  olabilir. Fransız yayınlarını takip edemediğim için bilemiyorum tabi.

Konusuna kısaca değinecek olursak. Ekmek çaldığı için 19 sene kürek mahkûmu olan Jean Valjean cezasını tamamlayarak, her türlü kötülüğü yapabilecek bir potansiyelle salıverilir. Sokakta kaldığı, yatacak bir yer bulamadığı bir gece, kendisini evinde misafir eden  bir papazın gümüşlerini çalarak kaçar. Ama  papaz tarafından gümüşler karşılığında ruhu şeytandan satın alınarak (!) bağışlanır. Bu durum Jean Valjean’ı alt üst  eder ve içinde karanlık ile aydınlığın savaşı başlar. Sonra devreye Cosette ve Marıus’un aşkı girer. Fransa’nın toplumsal olayları eşliğinde ve Paris arka fonunda olaylar gelişir.


20 yorum:

  1. filmi ilk kez duydum not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de güzel ama ben dizisini daha çok sevdim :)

      Sil
  2. Kesinlikle bakacağım, teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle izlenmelik bir dizi bana göre.Sizin de izlenimlerinizi öğrenmek isterim :)

      Sil
  3. Tanıtım güzel, elma ise kitabın çağrıştırıcısı olmuş. Başarıyı tetikleyecek bir çağrıştırıcınız da var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çalışmaktan başka başarı tetikleyicisi olacağını sanmıyorum.Azıcık ta şans :)

      Sil
  4. ay oleey dizi ha izlenir tabisidee :) mimledim senuuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyince nasıl bulduğunu söyle amaa...Ay soruları çok sevdim.En kısa zaman da yapacağım :))

      Sil
  5. Aaaa, harika bir haber bu. Netflix'e yeniden üye olma zamanı gelmiş demek (çıkmıştım birkaç ay oluyor) benim de çok sevdiğim bir eser, film ve dizi için de harika bir konusu var resimlerdeki mavi elbiseli kadın Fantin ile Kozet galiba..ne unutulmaz eserdir eminim dünyada okuyan herkes Jan Valjan adını unutamaz.
    Eline sağlık camgüzelim, harika bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix'de değil Müjde Abla,Dizimag dizi izleme platformunda izledim.Netflix'de yayınlanmıyor.Evet Mavi elbiseli kadın Fantine ile kucağında da Cosette var.Mutlaka izle ,güzel olmuş.

      Sil
  6. bbc olması kötü oldu,bbc yok bizde..🤔 ama karakterleri bir yerden gözüm ıstıryor gibi,diziyi izledim sanki..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BBC'nin çektiği dizi yeni yayınlanmaya başladı.Ama daha önce bir çok kez dizi ve filmi çekilmiş.Oralardan aşinalık olabilir.Ben de BBC'de izlemedim zaten Dizimag'da izledim.Bir göz atabilirsiniz.

      Sil
  7. Teşekkür ederim...Harika yemek tariflerinize sık sık müracaat edeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. Sefillerin kitabini severek okumustum yaklasik 1400 sayfaydi. Dizisi de güzeldir 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kitabı daha güzel.Hiç bir dizi veya filmin o etkiyi verebileceğini zannetmiyorum.Ama bu dizi şimdiye kadar izlediğim Sefiller versiyonları içinde en iyisiydi 😊

      Sil
  9. Ne varsa klasiklerde var:)

    BBC de iyidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet... klasikler candır 😊 Kesinlikle...BBC yapımları iyi 😊

      Sil
  10. CAM GÜZELİ SİZİ KENDİ YAZIMDA MİMLEDİM. HABERİNİZ OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bekleyen bir mimim daha var.En kısa sürede yapmaya çalışacağım...

      Sil
  11. Tabi ki,aranıza katılmaktan memnun olurum :)

    YanıtlaSil